top of page
barnet-og-trolldommen-2023-foto-erik-berg-1676.jpg

Barnet og trolldommen av Maurice Ravel, Barnekoret ved Den Norske Opera og Ballett, mars 2023. Foto: Erik Berg

Hedda Gabler Koregrafi Kari Anne Bjerkestrand

Rebekka Nystabakk og Ulrik Waarli Grimsrud i Hedda Gabler, Kilden Teater, vår 2018 Foto: KIlden

LIK OG DEL Bevegelsesinstruksjon Kari Anne Bjerkstrand

Tomos Young, Maria Mozdah og Ahmed Jodeh i Lik og Del, Kilden Teater vår 2019 Foto: Kilden

"Kari Anne møter meg med respekt for det virvar av følelser og tanker som jeg har i forbindelse med min sorg. Hun skaper et trygt sted å være hvor det føles naturlig å dele det som er vanskelig. Hun støtter og utfordrer meg og hjelper meg til å bli mer robust, og hun hjelper meg å finne mot til å tro på at det kommer til å bli bedre. Kari Anne ser kropp og sinn som en helhet og har gitt meg svært nyttige 'verktøy' til å bære sorgen og utfordringene den gir meg, og finne veien videre. Jeg vil virkelig anbefale Kari Anne som samtalepartner og terapeut når livet gir deg tøff motstand og store utfordringer!"

Kvinne, 53

 

 

«Jeg har erfart at Kari Anne har et forløsende røntgenblikk for kreative prosesser og hvordan de kan folde seg ut, både i enkeltindivider og gjennom gruppedynamikk. Hun har en fenomenal evne til å skape kroppslig forankring for og materialisering av andres abstrakte tanker og ideer.»

 

Tor Espen Aspaas, pianist/professor

 

"Kari Anne er en usedvanlig forløser av skuespillere og sangeres uttrykks-ressurser. Hun skaper tillit og trygghet i ensemblene og veileder aktørene til forhøyet scenisk nærvær, til sanne og potente fysiske, verbale og emosjonelle uttrykk. Hun har vært en uvurderlig samarbeidspartner for meg i regiarbeidet med skuespillere og sangere innen teater- og operaproduksjoner."

 

Ingrid Forthun, regissør

"Kari Annes profesjonelle innsikt og bevegelsesintelligens sammen med en sterk formidlingsevne og -glede gjør henne til en suveren bevegelseslærer og veileder."

Anne Grete Eriksen, professor i koreografi, Kunsthøgskolen i Oslo

"Vi kan ikke være ærligere med andre, enn vi er med oss selv. Som kunstnere og medmennesker er dyp aksept av egen historie og egne følelser nødvendig for å kunne relatere til, og kommunisere godt med andre. Kari Anne jobber med hele mennesket, innenfra og ut, aldri utenfra og inn, i alt hun gjør. Her ligger nøkkelen til hvorfor arbeidet hennes er så forløsende."

 

Birgit Amalie Nilssen, regissør 

"Å jobbe med Kari Anne har vært verdifullt for meg. Jeg opplevde å få en veldig god "grounding" i mitt instrument i tillegg til at jeg ble oppmerksom på fysikken mellom meg og min medsanger. Det gjorde at jeg ble tryggere på det særdeles fysiske samspillet mellom oss i forestillingen.

 

I tillegg har Kari Anne et spesielt godt blikk for hva kroppen uttrykker på en scene, noe som er utrolig viktig å være seg bevisst. Det er ikke lett å se seg selv utenfra, og akkurat dette aspektet blir ikke alltid blir påpekt av en regissør."

 

Nina Gravrok, sopran

"Jeg vil ærlig genuint si: Kari Anne forstår broen mellom regissør og skuespiller, der hun jobber ekstremt konkret i det fysiske språket. Absolutt et must for alle skuespillere!"

Ghopi Prabaharan, skuespiller 

"Kari Anne har en fasthet i sin inspirasjon som gjør at vi andre kan fabulere, undre oss og føle oss trygge i å presentere materiale som utfordrer rammene som er satt for arbeidet. Hun har i tillegg selv en undring som nærmest oppfordrer til at grenser skal passeres."

 

Henning Farner, skuespiller og regissør

Barnekoret i Den Norske Opera og Ballett 2019 Foto: Sandra Olea Jacobsen

Foredrag ved Nasjonalt Kompentasesenter for Helse, Kultur og Omsorg 2018

Sudesh Adana i Hundre% av Toni Usman Foto: Lina Hindrum

Kari Anne Bjerkestrand bevegelsescoach Barnekoret

Barnekoret 2019 Foto: Sandra Olea Jacobsen

Mindful Leadership ved Det Norske Veritas lederkurs i 2012. Foto: Dagens Næringsliv 

_anne-sylvie bonnet - 2306 Kari Anne - Selection LD - Part 2-3.jpg

Sivert Holmen I Òme 2023. Foto: Anne-Sylvie Bonnet

Dronninger av Un-Magritt Nordseth 2022 Foto: Stavanger Aftenblad

bottom of page